(Prijs)afspraken / schadetaxatie FAQ’S
Waarom geeft u mij geen prijs over de telefoon of van een email met foto?
Een prijs voor het spuitwerk kunnen wij u geven, maar omdat iedere schade anders is is het noodzakelijk dat we de auto zien om u een correcte prijsopgave te garanderen.
Moet ik een afspraak maken voor een prijsopgave?
Een afspraak maken is niet nodig, maar voor uw gemak wel wenselijk zodat we u alle aandacht kunnen geven.
Moet ik betalen voor een prijsopgave?
U hoeft nooit te betalen voor een prijsopgave tenzij het een taxatie van een schade is die we afhandelen met een schade-expert. Dan brengen wij u taxatiekosten in rekening.
Hoe is de betaling (van autoschadeherstel) geregeld?
Wij factureren alle schadeherstelwerkzaamheden die gedekt zijn door uw verzekering rechtstreeks aan uw lease- of verzekeringsmaatschappij. Zo hoeft u geen bedragen voor te schieten. U betaalt alleen uw “eigen risico” als daar sprake van is. Dekt uw verzekering de schade niet, dan ontvangt u zelf de factuur. Die dient u vanzelfsprekend binnen de geldende betalingstermijn te voldoen.
Waarom moet ik mijn "eigen risico" eerst zelf betalen als het om een verhaalbare schade gaat?
Het woord “eigen risico” zegt het al, dit is een risico voor eigen rekening. Als uw schade verhaalt kan worden op de verzekering van een tegenpartij, keert uw verzekeraar het “eigen risico” na het verhalen van de schade aan u uit.
Hoe zit het met mijn "no claim"als ik de schade op mijn verzekering verhaal?
Wij kunnen dit direct voor u vragen aan uw leasemaatschappij, verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon. Zij kunnen de financiële gevolgen voor u exact berekenen zodat u weet waar u aan toe bent.
Algemene FAQ’S
Moet ik mijn auto wassen voordat ik hem afgeef ter reparatie?
Het is niet nodig, maar we vinden het wel prettig! Want hoe schoner uw auto is hoe gemakkelijker het voor ons is om aan uw auto te werken.
Is bij de prijs voor spuitwerk het herstellen van schade altijd inbegrepen?
NEE! Schadeherstelwerk is een arbeidsintensief proces waarvoor speciale vaardigheden, gereedschappen en materialen nodig zijn. Om die reden hebben wij hoog opgeleide technici in dienst die hun carrière wijden aan het vak van schade herstellen aan auto’s. De enige manier om hier een exacte prijs voor te krijgen is om bij ons langs te komen zodat wij naar de schade kunnen kijken. Wij bieden u een vrijblijvende prijsopgave tijdens openingstijden met of zonder afspraak.
Ik heb een klacht over uw dienstverlening, wat nu?
Wij nemen uw klacht zeer serieus. Mocht u niet tevreden zijn met onze dienstverlening neem dan alstublieft direct contact met ons op. (U kunt vragen naar de eigenaar Kees Vermeulen als u dat wilt.) Samen kijken we naar de beste oplossing die we u kunnen bieden.
Mochten we er om wat voor reden samen niet uitkomen dan is het goed om te weten dat er een BOVAG geschillencommissie bestaat. Deze onafhankelijk commissie behandelt klachten tussen BOVAG bedrijven en haar klanten.